Belastingdienst    Klachten en kritiek 


Handboeken en naslag

Datum laatste wijziging: 26 november 2020  |  Trefwoorden: Belastingdienst, Handboeken, Naslag

Inhoud

  1. Handboek Loonheffingen
  2. Rekenvoorschriften
  3. Handboek Ondernemen
  4. Handboek Controle
  5. Het coronavirus, kijk wat voor u de gevolgen zijn
  6. Vragen en antwoorden over loonheffingen in verband met de coronacrisis
  7. Jaarplan 2021

In onderstaande - meestal jaarlijks aangepaste - handboeken e.d. treft u de meest recente publicaties aan (of de een na laatste publicatie als de redactie HR-Kiosk even niet oplette)

Handboek Loonheffingen

Zie Handboek Loonheffingen 2020

Rekenvoorschriften

Zie Rekenvoorschriften voor de geautomatiseerde loonadministratie 2020

Handboek Ondernemen

Zie Handboek Ondernemen 2019 gericht op startende ondernemers

Handboek Controle

Zie Handboek controle december 2018

Het coronavirus, kijk wat voor u de gevolgen zijn

De uitbraak van het coronavirus heeft ingrijpende gevolgen voor de hele Nederlandse samenleving. De Belastingdienst, Douane en Toeslagen doen er alles aan om bedrijven en burgers in deze tijden zo goed mogelijk te helpen. Hieronder ziet u welke bijzondere maatregelen wij tot nog toe hebben genomen. Houd deze pagina in de gaten voor actuele informatie. (Bron: Belastingdienst, april 2020)

Vragen en antwoorden over loonheffingen in verband met de coronacrisis

De Belastingdienst heeft op 7 september 2020 antwoorden gepubliceerd op veel gestelde vragen over loonheffingen tijdens de coronacrisis. Er wordt antwoord gegeven op vragen over de volgende onderwerpen:
  • Vaste reiskostenvergoedingen
  • OV-abonnementen
  • Voorzieningen voor thuiswerken
  • Arbovrijstelling
  • Priv├ęgebruik auto

Jaarplan 2021

De Belastingdienst zal zich in 2021 sterker focussen op dienstverlening en het consistent en consci├źntieus implementeren en naleven van wet- en regelgeving bij het omgaan met risicosignalen en gegevensbescherming. Bij de sterkere focus op dienstverlening is een open oog en oor voor burgers en bedrijven essentieel; daarom zijn de activiteiten in 2021 gericht op een snelle, betrouwbare en zorgvuldige behandeling van de belastingzaken van burgers en bedrijven, waarbij hen deskundige en persoonlijke ondersteuning wordt geboden waar die nodig is. (Bron: Taxlife, 25 nov. 2020)

Gerelateerde artikelen en/of partner bijdragen:
Gerelateerd nieuws en/of opinies:



 Belastingdienst    Klachten en kritiek