Voortschrijdend inzicht heeft ons doen besluiten om verder te gaan ontwikkelen vanuit de vertrouwde omgeving

vr 2 jun 2023  |  Bron: HR-kiosk  |  Auteur: Andries Bongers  |  Trefwoorden: , , ,

Daar zijn meerdere redenen voor

  • Onze website was 2 jaar geleden met meer dan een miljoen bezoeken per jaar verreweg de meest bezochte informatiebron op het gebied van Mensinnovaties, Arbeid en Wetgeving.
  • Wij meenden dat we met Artificial Intelligence (A.I.), extra functionaliteit te kunnen toevoegen waardoor er nog meer zoekgemak voor u als gebruiker zou worden gerealiseerd.
  • Daarvoor zouden onze relaties mogelijk wel een relatief kleine bijdrage willen betalen, toch?
  • Onze aanname dat een bijdrage en het aanmelden probleemloos zou verlopen en geen blokkades zouden opleveren bleek echter onjuist.
  • Alhoewel al meer dan 3 duizend relaties zich hebben aangemeld wekte de procedure kennelijk toch weerstand op en dat hadden we beter moeten weten.
  • Daarbij ondervonden we langdurige problemen met de softwareleverancier, waardoor het maar niet lukte om, ondanks alle inspanningen, in 3,5 jaar tijd een A.I. functionaliteit te ontwikkelen
  • En daarmee ook geen gelijkwaardig gebruiksgemak als in de “oude” versie van HR-kiosk

Informatie is en blijft kosteloos

Verder merkten we dat de opvattingen de afgelopen jaren dusdanig gewijzigd zijn dat informatie en eenvoudige adviezen gewoon kosteloos moeten zijn en ook blijven.
En ook de privacy gaat een steeds belangrijker onderwerp worden en moet nog beter worden gewaarborgd.
A.I. kan alleen dan optimaal functioneren wanneer de lezer ook al de persoonlijke gegevens vrijgeeft voor gebruik.
Dat leek ons te veel gevraagd en ook helemaal niet noodzakelijk om de juiste informatie snel en doeltreffend te vinden. HR-kiosk heeft immers op zich altijd al een sterke zoekfunctie gehad.
Ook A.I. blijkt voor bepaalde informatie meer weerstand dan gemak op te leveren.

Dit brengt ons tot de volgende besluiten:

  • Geen abonnementensysteem meer 
  • Aanmelden om een paar artikelen gratis te mogen lezen laten we volledig vervallen
  • En we gaan de huidige software op andere manieren intelligenter maken voor de gebruikers.
  • Wij zullen daarom uiteraard alle persoonlijke aanmeldgegevens vernietigen.

Strategie

Als kennisorganisatie zullen we ons richten op drie strategische doelen:
  1. Het blijven publiceren van actuele informatie over mensinnovaties, arbeid en wetgeving
  2. Consultancy op het gebied van HR, organisatie en belonen.
  3. Kennisplatform waar HR-vraagstukken en oplossingsrichtingen bij elkaar komen
Onze partners, specialisten in hun vakgebied, helpen u daarbij graag met het formuleren van een HR-visie en het uitvoeren van (strategisch) HR-beleid en/of HR-projecten.