Organiseren van Leren

Datum laatste wijziging: 15 augustus 2023  |  Trefwoorden: , ,

Organiseren van Leren

Het praktijkgestuurd opleiden, leren en ontwikkelen van leervermogen is de sleutel. Een leervisie die betrekking heeft op aspecten zoals leercapaciteit, leerbereidheid en leergelegenheid. Het organiseren van het leren omvat praktijkgestuurde leermodules die flexibel beschikbaar zijn.
Een praktijkleerkompas fungeert als basis en brengt het leren terug naar de werkplek. Met speerpunten zoals: praktijkgestuurde leerplannen, een begeleidingsschil en train-de-trainerstrajecten. Daarnaast is het van belang om inzicht te krijgen in leercurves en de mate waarin de leerprogramma's impact hebben.

Samengevat richten we ons op het organiseren van:

  • Mensgerichte leervisie
  • Mensgericht leren in de praktijk
  • Praktijkgestuurd leren
  • Praktijkleerkompas
  • Leerprogrammering
  • Leerimpact

Publicaties over Leren

Hierna vindt u uitwerkingen en publicaties van het HRD-speerpunt: mensgericht organiseren van Leren.
Steeds zullen wij beleidsthema’s bij dit speerpunt uitwerken vanuit een praktische benadering:
  • Inleiding (wat zijn de actuele HRD trends en ontwikkelingen rond de beleidsthema)
  • Aanleiding (welke actuele HRD-kwestie speelt er in de werk- en beroepspraktijk)
  • Vraagstuk (hoe brengen we het HRD-vraagstuk als uitdagend HRD-waagstuk in beeld)
  • Oplossing (hoe realiseren we in samenspraak de HDR-oplossingen in de praktijk)
  • Effecten (hoe evalueren we de HRD-impact in merkbare en meetbare resultaten)
Ook zullen we de geplaatste uitwerkingen en publicaties van elk artikel voorzien van labels. Deze labels kunnen één of meerdere HR-Kiosk OPGAVE labels zijn (HR actueel - HR praktijk - HR wetenschap). Een label brengt je direct naar voorbeelden uit de actualiteit, de werk- en beroepspraktijk, of onderzoekpublicaties.

HR Kiosk Services

Vanuit HR Kiosk Services, het netwerk van samenwerkende HR-professionals, kunnen wij u van dienst zijn met onze HR-dienstverlening. Zodra wij met u in contact komen over een HR-vraagstuk, brengen wij, samen met u, snel de ondersteuningsbehoefte in kaart te brengen. Op die manier kunnen wij voor u aan de slag gaan om de juiste HR-professional binnen het HR-Kiosk Services Netwerk voor u te vinden.

Het klantcontactcentrum van HR Kiosk Services staat klaar om u te begeleiden bij uw hulpvraag en is bereikbaar via het HR-vraagformulier of via de WhatsApp-chat. Daarnaast zijn we ook bereikbaar via e-mail en telefonisch:

E-mail: info@hr-kiosk.nl

 Mobiel: 06-53852764