Flexibel en wendbaar beloningsbeleid: nut en noodzaak

Opinie  |  wo 24 aug 2022  |  Bron: Merknemers.nu & HR-Praktijk  |  Auteur: Esther Flipse  |  Trefwoorden: , ,


Ook in 2023 spelen de secundaire- en tertiaire arbeidsvoorwaarden een nog belangrijkere rol om het werkgeversmerk, zowel naar binnen als naar buiten toe, op de juiste wijze te positioneren (employer branding) en vormen arbeidsvoorwaarden een belangrijke waarde om de huidige talenten te binden en nieuw talent aan te trekken. Daarbij zijn er continu veranderingen in de wetgeving waar je als werkgever op moet anticiperen.
 
Afgelopen jaar heeft de Nederlandse economie zich sneller herpakt dan ooit tevoren. Dat geldt macro-economisch wel voor de totale economie, maar zeker niet voor een groot aantal mkb-sectoren. In algemene zin is er wel sprake van krapte op de arbeidsmarkt, ook voor het mkb, en dat roept verschillende problemen op zoals hoge werkdruk, moeite om producten en diensten te leveren en om de kwaliteit op peil te houden. Ondanks de positieve economische vooruitzichten is de toekomst erg onzeker. Zo is de coronanasleep nog niet voorbij en zijn veel bedrijven nog aan het herstellen. Bovendien groeit de crisis in Oekraïne en Rusland uit tot mondiale proporties met verstrekkende economische gevolgen.
 
Wat zegt deze situatie over de verwachtingen voor de komende jaren?
 
Lees verder

Esther Flipse

Esther Flipse Meer info

Esther is consultant eigentijds beloningsbeleid.
Hoe ziet eigentijds beloningsbeleid eruit en wat zijn innovatieve, slimme manieren om het werkgeversmerk te versterken? Met mijn meer dan 20 jaar ervaring heb ik veel organisaties geholpen om deze vragen in te vullen, maar ook om de doorstap naar de communicatie te maken.
Mijn specialisatie is het realiseren van een doelgericht en eigentijds beloningsbeleid. Ik ben de perfecte partner voor organisaties die medewerkers zien als hun belangrijkste kapitaal. Samen met mijn klanten, de organisatie èn medewerkers, ontwikkel ik een beloningsbeleid dat past bij hun persoonlijke situatie en de bedrijfsvoering. Uitgangspunt is het realiseren van oplossingen zonder de risico’s van onvoorspelbare kosten.
Ik bedien organisatie van 10 tot 10.000 medewerkers in diverse branches. De organisaties hebben allen één ding gemeen; zij hebben ‘goed werkgeverschap’ hoog in het vaandel.

Achtergrond
Ik ben al meer 20 jaar actief als consultant het gebied van moderniseren en flexibiliseren van arbeidsvoorwaarden. Ik ben in 2000 gestart als account-manager bij FreeBeans. Vanaf 2015, na de verkoop van FreeBeans, ben ik als consultant gaan werken bij verschillende organisaties w.o. Benify en Tasper. In 2017 ben ik gestart als zelfstandig ondernemer met mijn bedrijf Merknemers en ben verbonden aan HR-kiosk.