Organiseren van Werk

Datum laatste wijziging: 17 juli 2023  |  Trefwoorden: , , , ,

Organiseren van Werk

Het organiseren van het werk om mensen, in plaats van mensen om werk, is de sleutel. Een HR-visie die gaat over goed werkgever- en werknemerschap in balans. Het organiseren van werk gaat over het creëren van een mensgerichte werkomgeving. Daarbij komen zaken als werkorganisatie, werkverdeling en werkuitvoering in beeld. Met speerpunten zoals het dynamiseren van het functiehuis en het optimaliseren van de taakzuiverheid. En het verkrijgen van inzicht in de capaciteit en daarmee de continuïteit van de beschikbaarheid van kritische functies. 

Samengevat richten we ons op het organiseren van:

  • Mensgerichte HR-visie
  • Mensgericht werken
  • Dynamiseren van het functiehuis
  • Optimaliseren van taakzuiverheid
  • Capaciteitsontwikkeling  

Publicaties over Werk

Hierna vindt u uitwerkingen en publicaties van het HR-speerpunt: mensgericht organiseren van Werk. 
Steeds zullen wij beleidsthema’s bij dit speerpunt uitwerken vanuit een praktische benadering:
  • Inleiding (wat zijn de actuele trends en ontwikkelingen rond de beleidsthema)
  • Aanleiding (welke actuele HR-kwestie speelt er in de werk- en beroepspraktijk)
  • Vraagstuk (hoe brengen we het HR-vraagstuk als uitdagend HR-waagstuk in beeld)
  • Oplossing (hoe realiseren we in samenspraak de HR-oplossingen in de praktijk)
  • Effecten (hoe evalueren we de HR-impact in merkbare en meetbare eenheden)
Ook zullen we de geplaatste uitwerkingen en publicaties van elk artikel voorzien van labels. Deze labels kunnen één of meerdere HR-Kiosk OPGAVE labels zijn (HR actueel - HR praktijk - HR wetenschap). Een label brengt je direct naar voorbeelden uit de actualiteit, de werk- en beroepspraktijk of onderzoekpublicaties.

HR Kiosk Services

Vanuit HR Kiosk Services, het netwerk van samenwerkende HR-professionals, kunnen wij u van dienst zijn met onze HR-dienstverlening. Zodra wij met u in contact komen over een HR-vraagstuk, brengen wij, samen met u, snel de ondersteuningsbehoefte in kaart te brengen. Op die manier kunnen wij voor u aan de slag gaan om de juiste HR-professional binnen het HR-Kiosk Services Netwerk voor u te vinden.

Het klantcontactcentrum van HR Kiosk Services staat klaar om u te begeleiden bij uw hulpvraag en is bereikbaar via het HR-vraagformulier of via de WhatsApp-chat. Daarnaast zijn we ook bereikbaar via e-mail en telefonisch:

E-mail: info@hr-kiosk.nl

 Mobiel: 06-53852764

 

Gerelateerde artikelen en/of partner bijdragen: Mens en Regionalisering Organiseren van Innoveren