Brand New Content    Workshop schrijven voor Internet 


HR-kiosk.nl content creatie

Datum laatste wijziging: 17 december 2015  |  Trefwoorden: Internet, Content

5 effectieve stappen om online je naamsbekendheid te vergroten

Je weet precies wat je bedrijf voor je klanten kan betekenen. Daarvoor wil je HR Kiosk als platform inzetten. Maar hoe bereik je je lezers? Krijg je al hoofdpijn van het idee teksten voor internet te moeten schrijven? We geven je hier 5 effectieve stappen om online je doelgroep snel te bereiken.

  1. Reclame is uit, relevantie is in
Voorheen plaatste je een advertentie in een krant of tijdschrift. Maar de tijd van puur reclame maken is voorgoed voorbij. Op internet moet je mensen overtuigen. Voor je winnen. Dat doe je door relevante informatie te geven. Verhalen waar ze echt iets mee kunnen. Opvallende visies en goede adviezen. Dat is het uitgangspunt.

  1. Voor wie schrijf je? Maak een buyer persona
Weet jij precies voor wie je schrijft? Wie is je doelgroep? Leidinggevenden zitten met andere vragen dan werknemers die bijna met pensioen gaan. Of medewerkers die net bij een bedrijf zijn begonnen. Om relevant te kunnen zijn, is het belangrijk dat je weet voor wie je schrijft. Daarvoor gebruik je een buyer persona. Een handig model om duidelijk zicht te krijgen op je doelgroep. Waar je ‘persona’ wakker van ligt. Wat hem of haar drijft. Wat belangrijke gebeurtenissen voor je ‘persona’ zijn. Met een buyer persona zie je duidelijk waar jouw klant behoefte aan heeft. En wat jouw rol is.

  1. Stel een lijst op van relevante onderwerpen
Als je weet voor wie je schrijft, kun je onderwerpen bedenken die zij graag willen lezen. Op die manier kun je de juiste snaar raken. Hen in beweging zetten. Want dat is tenslotte wat je wilt. Let ook op de actualiteit: sommige momenten zijn bij uitstek geschikt om met een bepaald bericht te komen.

  1. Werk de onderwerpen uit – of laat het doen
Onderwerpen hoef je niet per se zelf te bedenken. Daar helpen wij je mee. Wij zijn Hester Otter en Saskia Bogaart van het (online) tekst- en communicatiebureau Brand New Content. We combineren tien ervaring in de landelijke dagbladjournalistiek met tien jaar ervaring als copywriter en webredacteur. Ook geven we advies over pakkende titels en inleidingen die het lezen waard zijn.
Met de onderwerpen kun je vervolgens zelf aan de slag. Maar het is ook mogelijk dat wij de teksten voor jou schrijven. Deze teksten kun je gebruiken voor je nieuwsbrief, je blogs en zelfs whitepapers.

  1. Stippel een online traject uit voor meer bereik
Natuurlijk kun je eenmalig een blog plaatsen. Maar om structureel aan online relaties te bouwen, is een strategie nodig. Je wilt tenslotte dat je naam regelmatig voorbij komt. Deze strategie stippelen we met je uit. Welke kanalen gebruikt jouw doelgroep? En op welke momenten willen zij informatie? Daarvoor gebruiken we een contentkalender.
Op die manier weet je zeker dat jouw naam voorbij komt op momenten die er voor jou (en je klanten!) toe doen. Stel dat er een nieuwe wettelijke regeling komt, dan leveren we een blog die op dat moment op HR Kiosk geplaatst kan worden. Ingewikkelde materie maken wij toegankelijk voor je klanten. Zodat zij precies weten waarom ze bij jou moeten zijn.

Het aanbod van Brand New Content: 

  • Content creatie. Van websiteteksten tot teksten voor blogs, whitepapers en nieuwsbrieven.
  • Trainingen Schrijven voor internet.
  • Hoe zorg je ervoor dat je online berichten sneller worden gevonden? Hoe gebruik je seo op een slimme manier. Een praktische training – op locatie of incompany.
  • Monitoren van social media, als extra ondersteuning van jouw content en (bedrijfs)activiteiten.
Benieuwd wat wij voor jouw bedrijf kunnen doen? Bel ons op 06 45 08 62 62.

Gerelateerde artikelen en/of partner bijdragen:
Gerelateerd nieuws en/of opinies:



 Brand New Content    Workshop schrijven voor Internet 
Brand New Content

Brand New Content

De brug tussen journalistiek en marketing
Content creatie   |   Workshop